مراجع مرتبط با آموزش آمار و کاربرد آن در علوم انسانی

در آموزش آمار و کاربرد آن در علوم انسانی که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، یادگیری مباحث آماری برای هر رشته علمی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است؛ چرا که آمار، ابزار شناخت محیط اطراف، دسته بندی و خلاصه نمودن اطلاعات و داده های محیطی و نهایتاً دستیابی به فهم و درک بیشتر نسبت به این امور است. مدیران به عنوان برنامه ریزان و هدایت کنندگان سازمان ها و افراد، بدون آشنایی با این ابزار نخواهند توانست جایگاه مناسبی را برای خود و افراد جامعه شان ایجاد نمایند. از این رو، آمار و آشنایی با تکنیک های آن، علمی پایه ای و مهم برای این دسته از افراد محسوب می شود.

در آموزش آمار و کاربرد آن در علوم انسانی که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، یادگیری مباحث آماری برای هر رشته علمی، امری ضروری و غیر قابل اجتناب است؛ چرا که آمار، ابزار شناخت محیط اطراف، دسته بندی و خلاصه نمودن اطلاعات و داده های محیطی و نهایتاً دستیابی به فهم و درک بیشتر نسبت به این امور است. مدیران به عنوان برنامه ریزان و هدایت کنندگان سازمان ها و افراد، بدون آشنایی با این ابزار نخواهند توانست جایگاه مناسبی را برای خود و افراد جامعه شان ایجاد نمایند. از این رو، آمار و آشنایی با تکنیک های آن، علمی پایه ای و مهم برای این دسته از افراد محسوب می شود.

در این مجموعه آموزشی که با عنوان آمار و کاربرد آن در مدیریت ۱ تدریس شده است، ضمن بیان ساده مطالب آمار توصیفی، مثال هایی کاربردی نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
آمار و کاربرد آن در مدیریت – جلد اول

عادل آذر، منصور مومنی

۱۳۹۵ لینک (کلیک کنید)
آمار در اقتصاد و بازرگانی (جلد اول) 9643173275._SS,240_

محمد نوفرستی

۱۳۸۸ لینک (کلیک کنید)
آمار و احتمال: آمادگی برای آزمون های کارشناسی ارشد اقتصاد، مدیریت و حسابداری 9646904880._SS,240_ هادی رنجبران ۱۳۸۷ لینک (کلیک کنید)
آمار و کاربرد آن در مدیریت – جلد اول (رشته مدیریت – حسابداری) 9644550803._SS,1000_ خدیجه جمشیدی ۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش آمار و کاربرد آن در علوم انسانی  دکتر خلیل صفری ۵ ساعت و ۲۷ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش آمار و احتمال مهندسی آرمان ری بد  ۱۳ ساعت و ۲۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *