مراجع مرتبط با آموزش تحلیل رگرسیون لجستیک دو حالتی در SPSS


در آموزش تحلیل رگرسیون لجستیک دو حالتی در SPSS که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در بسیاری از رشته های کاربردی از جمله پزشکی و علوم اجتماعی، مدل بندی مورد نظر است که در آن متغیر وابسته، دو حالتی است. به بیانی دیگر در این مدل ها، متغیر پاسخ دو حالتی با یک مجموعه از متغیرهای توضیحی (مستقل) در ارتباط هستند. در این مدل بندی، متغیرهای توضیحی می توانند پیوسته و یا رسته ای (گسسته) باشند.

در آموزش تحلیل رگرسیون لجستیک دو حالتی در SPSS که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در بسیاری از رشته های کاربردی از جمله پزشکی و علوم اجتماعی، مدل بندی مورد نظر است که در آن متغیر وابسته، دو حالتی است. به بیانی دیگر در این مدل ها، متغیر پاسخ دو حالتی با یک مجموعه از متغیرهای توضیحی (مستقل) در ارتباط هستند. در این مدل بندی، متغیرهای توضیحی می توانند پیوسته و یا رسته ای (گسسته) باشند. در این مدل رگرسیونی، احتمال یا بخت پاسخ بر مبنای ترکیبی از مقادیر پیشگوها مدل بندی می شود به طوری که در این مدل لوجیت، لگاریتم بخت یک پیشامد بر مبنای ترکیب خطی از متغیرهای پیشگو مدل بندی می شود.

در این فیلم آموزشی ضمن مروری بر تئوری مدل رگرسیونی لجستیک و زمینه های کاربرد آنها، به بررسی دقیقی از محیط تعاملی نرم افزار SPSS می پردازیم. همچنین با ارائه مثال های کاربردی این امکان فراهم می شود که مخاطب در انتهای آموزش به راحتی تحلیل صحیح و مناسب را در نرم افزار SPSS اجرا نماید.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Clinical comparison of patients with benign urachal masses versus urachal carcinomas Xing Bi, Zhiming Wu, Hui HanEmail author and Fangjian Zh ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید) کاربرد در حوزه پزشکی
Effect of time-of-day and day-of-the-week on congestion duration and breakdown: A case study at a bottleneck in Salem, NH Eric M. Laflammea, Paul J. Ossenbruggenb ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Applied Logistic Regression David W. Hosmer Jr. and Stanley Lemeshow ۲۰۱۳ لینک (کلیک کنید) ۳rd Edition
Applications of Regression Models in Epidemiology Erick Surez and Cynthia Prez ۲۰۱۷ لینک (کلیک کنید) ۱st Edition

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش تحلیل رگرسیون لجستیک دو حالتی در SPSS مهندس نوراله تازیکه ۱ ساعت و ۱۴ دقیقه لینک (کلیک کنید)
مجموعه آموزش های نرم افزار آماری SPSS آرمان ری بد ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *