مراجع مرتبط با آموزش ORM هایبرنیت (Hibernate) جاوا (Java)


در آموزش ORM هایبرنیت (Hibernate) جاوا (Java) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف، همواره نیاز به مدیریت و کنترل داده ها احساس می شود. DBMS ها به جهت مدیریت اطلاعات موجود در یک سازمان، دانشگاه، وزارت و … به وجود آمده اند که در این سیستم ها به دلیل فراوانی و گستردگی داده های موجود، نیاز به ابزاری قوی جهت مدیریت داده ها است.

در آموزش ORM هایبرنیت (Hibernate) جاوا (Java) که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، امروزه با پیشرفت تکنولوژی در عرصه های مختلف، همواره نیاز به مدیریت و کنترل داده ها احساس می شود. DBMS ها به جهت مدیریت اطلاعات موجود در یک سازمان، دانشگاه، وزارت و … به وجود آمده اند که در این سیستم ها به دلیل فراوانی و گستردگی داده های موجود، نیاز به ابزاری قوی جهت مدیریت داده ها است. سیستم های اطلاعاتی راه کار موجود می باشد که بتوانیم در کنار پایگاه داده های موجود به مدیریت و کنترل فرآیندهای موجود در سازمان بپردازیم. گذشته بر این ها ابزارهای مختلفی نیز جهت مدیریت DBMS ها به وجود آمده است. یکی از این ابزارها، تکنولوژی ORM یا Object-relational mapping می باشد که به برنامه نویس این امکان را می دهد تا دیدگاه خود را نسبت به جداول موجود در پایگاه داده تغییر دهد و به دیدگاه شی گرایی تبدیل کند. یعنی رفتاری مشابه کلاس های جاوا را بتوانیم با جدول های پایگاه داده و متادیتای آن داشته باشیم. چرا که با روش های پیشین یعنی (SQL (Structured Query Language مشکلات و محدودیت هایی مواجه هستیم که سعی می کنیم با ORM ها این مشکلات را حل و روند کار را ساده تر کنیم. می دانیم که امروزه در بین زبان های برنامه نویسی سطح بالا جاوا حرف اول را می زند. جاوا در زمینه های مختلف فریمورک ها و ابزارهای متخلفی را ارائه کرده است. مدیریت DBMS ها هم از این قاعده مستثنا نیست.

توسعه دهندگان جاوا تکنولوژی های مختلفی را جهت مدیریت DBMS ها ارائه کرده اند. ORM های مختلفی تا کنون برای جاوا ارائه شده است؛ از جمله Hibernate, EclipseLink, TopLink, Ebean و … اما در این بین Hibernate محبوب ترین ORM موجود در زبان جاوا می باشد. این محبوبیت حاکی از قدرت Hibernate می باشد که حتی با فریمورک هایی نظیر Spring و Struts نیز قابل تلفیق یا Integrate شدن است.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Beginning Hibernate by Joseph Ottinger, Jeff Linwood, Dave Minter ۲۰۱۰ لینک (کلیک کنید) ۳rd Edition
Hibernate Recipes: A Problem-Solution Approach by Gary Mak, Srinivas Guruzu, Joseph Ottinger ۲۰۱۵ لینک (کلیک کنید) ۲nd ed. Edition
Java Persistence with Hibernate 516FrqjPQZL._SX397_BO1,204,203,200_ by Christian Bauer, Gavin King, Gary Gregory ۲۰۱۵ لینک (کلیک کنید) ۲nd Edition

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش ORM هایبرنیت (Hibernate) جاوا (Java) مهندس مصطفی عنبرمو ۱۸ ساعت و ۱۵ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش برنامه نویسی جاوا‎‬ دکتر سیدمصطفی کلامی هریس ۲۳ ساعت و ۱۷ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *