مراجع مرتبط با آموزش شبیه سازی مدارات FPGA با Quartus II‎


در آموزش شبیه سازی مدارات FPGA با Quartus II‎ که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، برای شبیه سازی سنتز و پیکره بندی مدارات طراحی شده برای FPGA، نیاز به نرم افزاری است که این مجموعه کارها را انجام دهد. Quartus II نرم افزاری است که برای خانواده Altera طراحی شده است.

در آموزش شبیه سازی مدارات FPGA با Quartus II‎ که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، برای شبیه سازی سنتز و پیکره بندی مدارات طراحی شده برای FPGA، نیاز به نرم افزاری است که این مجموعه کارها را انجام دهد. Quartus II نرم افزاری است که برای خانواده Altera طراحی شده است.

امروزه FPGA ها کاربرد وسیعی در صنایع مختلف پیدا کرده اند. یکی از دلایل این کاربرد قابلیت پردازش موازی آن هاست. به جرات می توان گفت داشتن مهارت کار با این IC ها می تواند یکی از فاکتورهای مهم در جذب به بازار کار باشد. لذا یادگیری این نرم افزار از اهمیت خاصی برخوردار است.

این آموزش جامع بوده و در کوتاه ترین زمان نرم افزار و همچنین پروژه های بسیار کاربردی را به شما آموزش می دهد. برای علاقه مندان به طراحی مدارات دیجیتال تهیه این مجموعه آموزشی توصیه می گردد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Design and implementation of FPGA based interface model for scale-free network using I2C bus protocol on Quartus II 6.0 P. Venkateswaran, Madhumita Mukherjee, Arindam Sanyal, Snehasish Das, R. Nandi ۲۰۰۹ لینک (کلیک کنید)
Design and implementation of least mean square adaptive filter on Altera Cyclone II Field Programmable Gate Array for active noise control R. Mustafa, M. A. Mohd Ali, C. Umat ۲۰۰۹ لینک (کلیک کنید)
Design and Simulation of UART Serial Communication Module Based on VHDL Yi-yuan Fang, Xue-jun Chen ۲۰۱۱ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Digital Electronics with VHDL (Quartus II Version) William Kleitz ۲۰۰۵ لینک (کلیک کنید) ۱st Edition
Rapid Prototyping of Digital Systems: Quartus® II Edition James O. Hamblen and Tyson S. Hall ۲۰۱۰ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
طراحی FPGA با Quartus II

پیمان رفیعی

۱۳۸۵ لینک (کلیک کنید)
آشنایی مقدماتی و سریع با برنامه نویسی FPGA خانواده ALTERA آشنایی با نرم افزار MAX+PluseII, Quartus II و برنامه نویسی به زبان Verilog 92326039

امیرحسین زائری، آیدا اسماعیلیان مارنانی

۱۳۹۲ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش شبیه سازی مدارات FPGA با Quartus II‎ مهندس طه حدادی فام ۵ ساعت و ۱۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش شبیه سازی و تحلیل مدارهای الکتریکی و الکترونیکی با پی اسپایس (PSpice) مهندس مصطفی کاتبی ۳ ساعت و ۳۸ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش شبیه سازی مدارات الکتریکی با OrCAD مهندس محمد حسین سعادت فر ۲ ساعت و ۳۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *