مراجع مرتبط با آموزش حل معادلات دینامیکی با روش دینامیک برداری


در آموزش حل معادلات دینامیکی با روش دینامیک برداری که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در علوم مهندسی بخصوص در حوزه مکانیک، بررسی سیستم های دینامیکی از این حیث دارای اهمیت می باشد که جهت کنترل یک سیستم در حال حرکت (دارای دینامیک) نیاز به درک صحیحی از مدل دینامیکی سیستم است بنابراین اولین گام برای رسیدن به آن، شناخت سیستم دینامیکی می باشد و این مسئله فقط از طریق بررسی مدل دینامیکی سیستم میسر خواهد شد. لذا هدف این است ابتدا مفاهیم دینامیکی درک شود و بتوان معادلات آن را استخراج نمود و در نهایت مدل سیستم از نقطه نظر ریاضیاتی تعیین گردد.

در آموزش حل معادلات دینامیکی با روش دینامیک برداری که مراجع مرتبط با آن در ادامه آمده است، در علوم مهندسی بخصوص در حوزه مکانیک، بررسی سیستم های دینامیکی از این حیث دارای اهمیت می باشد که جهت کنترل یک سیستم در حال حرکت (دارای دینامیک) نیاز به درک صحیحی از مدل دینامیکی سیستم است بنابراین اولین گام برای رسیدن به آن، شناخت سیستم دینامیکی می باشد و این مسئله فقط از طریق بررسی مدل دینامیکی سیستم میسر خواهد شد. لذا هدف این است ابتدا مفاهیم دینامیکی درک شود و بتوان معادلات آن را استخراج نمود و در نهایت مدل سیستم از نقطه نظر ریاضیاتی تعیین گردد. 

بنابراین یادگیری این درس از این جهت دارای اهمیت است که برای آنالیز و تحلیل هر سیستم در ابتدا باید مدل دینامیکی سیستم را مشخص نمود و سپس آن را ارزیابی نمود. امروزه در تمام صنایع مهندسی و حتی در حوزه نانو جهت بررسی ساختار یک سیستم در حال حرکت، دست یابی به مدل دینامیکی ضرورت دارد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Engineering Mechanics: Dynamics  J. L. Meriam, L. G. Kraige, J. N. Bolton ۲۰۱۵ لینک (کلیک کنید) ۸th Edition
Vector Mechanics for Engineers: Dynamics  Ferdinand Beer, Jr., E. Russell Johnston, Phillip Cornwell, Brian Self ۲۰۱۵ لینک (کلیک کنید) ۱۱th Edition
Engineering Mechanics: Dynamics 41dlve3l42l-_sx395_bo1204203200_ J. L. Meriam, L. G. Kraige ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) ۷th Edition

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
دینامیک برداری

دکتر منصور نیکخواه بهرامی

۱۳۹۳ لینک (کلیک کنید)
دینامیک 
9645778598-_ss240_

آرسی هیبلر

۱۳۹۱ لینک (کلیک کنید)

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین فرادرس
عنوان مدرس مدت زمان لینک
آموزش حل معادلات دینامیکی با روش دینامیک برداری مهندس حسین گودرزوند چگینی ۶ ساعت و ۴۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش سیستم های کنترل خطی مهندس ایمان صفری  ۱۰ ساعت و ۳۳ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش برق و کنترل های تأسیسات مهندس مهنوش شجیعی ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *