مراجع مطالعاتی و منابع آموزشی شبیه سازی پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena

fvar9311

در دهه های اخیر همراه با پیشرفت تکنولوژی مسائل موجود نیز پیچیده تر شده اند و با وجود این دست از پیچیدگی ها امروزه در بیشتر مسائل استفاده از روش های ریاضی به علت نیاز به ساده سازی مساله و محدودیت های محاسباتی کاربردی نمی باشند. در چنین شرایطی استفاده از روش های شبیه سازی که آمیزه ای از هنر مدل سازی و تکنیک های محاسباتی است نزد پژوهشگران مقبولیت بیشتری پیدا نموده است که یکی از شناخته شده ترین این تکنیک ها، شبیه سازی پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena می باشد.

fvar9311

در دهه های اخیر همراه با پیشرفت تکنولوژی مسائل موجود نیز پیچیده تر شده اند و با وجود این دست از پیچیدگیها امروزه در بیشتر مسائل استفاده از روش های ریاضی به علت نیاز به ساده سازی مساله و محدودیت های محاسباتی کاربردی نمی باشند. در چنین شرایطی استفاده از روش های شبیه سازی که آمیزه ای از هنر مدل سازی و تکنیک های محاسباتی است نزد پژوهشگران مقبولیت بیشتری پیدا نموده است که یکی از شناخته شده ترین این تکنیک ها، شبیه سازی پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena می باشد.

در ادامه مقالات، کتب انگلیسی، کتب فارسی و آموزش های آنلاین منتشر شده در این زمینه معرفی شده اند:

 

معرفی مقالات
عنوان نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Robust Inventory System Optimization Based on Simulation and Multiple Criteria Decision Making Ahmad Mortazavi and Alireza Arshadi khamseh ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید) در این مقاله از ترکیب شبیه سازی پیشامد های گسسته و روش تصمیم گیری چند معیاره ویکور به منظور بهینه سازی چند هدفه سیستم نگهداری موجودی استفاده شده است و مدل شبیه سازی این مقاله به کمک نرم افزار Arena پیاده سازی شده است.
Using Discrete Event Simulation to Model Smelting Process R. Noorossana, H.R. Izadbakhsh, A. Moeni, A. Rahimi and M. Memarzadeh, A. Mortezavi ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) در این مقاله از ترکیب شبیه سازی پیشامدهای گسسته و روش آماری PCA به منظور بهینه سازی چند هدفه فرایند ذوب مس استفاده شده است و مدل شبیه سازی به کمک نرم افزار Arena پیاده سازی شده است.
Contribution of simulation to the optimization of inspection plans for multi-stage manufacturing systems A. Vaghefi, Vahid Sarhangian ۲۰۰۹ لینک (کلیک کنید) در این مقاله از ترکیب یک مدل ریاضی و مدل شبیه سازی پیشامد های گسسته به منظور تعیین برنامه بازرسی محصولات یک سیستم تولید چند مرحله ای استفاده شده است و حل این مدل ترکیبی به کمک ابزار Opt Quest نرم افزار Arena انجام شده است.
SCOR template — A simulation based dynamic supply chain analysistool Fredrik Persson ۲۰۱۱ لینک (کلیک کنید) در این مقاله به کمک تکنیک شبیه سازی پیشامدهای گسسته چهارچوبی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین ارائه شده و اجرای مدل شبیه سازی با استفاده از نرم افزار Arena انجام شده است.
Supply chain redesign for resilience using simulation Helena Carvalho Ana P. Barroso Virgínia H. Machado Susana Azevedo V. Cruz-Machado ۲۰۱۲ لینک (کلیک کنید) در این مقاله عملکرد یک زنجیره تامین سه سطحی صنعت اتومبیل به کمک مدل شبیه سازی پیشامدهای گسسته بررسی شده و شبیه سازی مدل ارائه شده توسط نرم افزار Arena انجام شده است.

 

معرفی کتب فارسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
مبانی احتمالات و آمار مهندسی B0000E1S4Q._SS,240_ مجید ایوزیان، ابوالفضل واقفی ۱۳۸۹ لینک (کلیک کنید) آموزش مبانی آمار و احتمالات (پیش نیاز شبیه سازی پیشامدهای گسسته)

 

معرفی کتب انگلیسی
عنوان تصویر نویسندگان سال انتشار لینک توضیحات
Simulation with Arena 41LMBTiUoGL._SX403_BO1,204,203,200_ W. David Kelton, Randall Sadowski, Nancy Zupick, ۲۰۱۴ لینک (کلیک کنید) آموزش پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena
Simulation Modeling and Analysis with ARENA 3-s2.0-B9780123705235X50007-cov150h Tayfur Altiok and Benjamin Melamed ۲۰۰۷ لینک (کلیک کنید) آموزش پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena

 

معرفی منابع آموزشی آنلاین
عنوان مدرس مدت زمان لینک
مجموعه آموزش های شبیه سازی پیشامدهای گسسته به کمک نرم افزار Arena مهندس احمد مرتضوی ۷ ساعت و ۹ دقیقه لینک (کلیک کنید)
آموزش تحلیل پوششی داده ها یا DEA به همراه پیاده سازی عملی در متلب دکتر سیدمصطفی کلامی هریس ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه لینک (کلیک کنید)

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *