آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز

آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز

الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ یکی از روش های ابتکاری پرکاربرد در حل مسائل بهینه سازی ترکیباتی ریاضی می باشد. این الگوریتم که مبتنی بر قضیه لاگرانژ برای حل مسائل بهینه سازی مقید توسعه داده شده است با آزاد سازی همه یا برخی قیودات مسئله ضمن فراهم نمودن اطلاعاتی از جواب بهینه مسئله اصلی، جواب های تقریبی قابل قبولی را برای مسئله اصلی ایجاد می کند که عمدتاً از این جواب ها می توان به عنوان یک کران در سایر الگوریتم های بهینه سازی بهره گرفت.

آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز

الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ یکی از روش های ابتکاری پرکاربرد در حل مسائل بهینه سازی ترکیباتی ریاضی می باشد. این الگوریتم که مبتنی بر قضیه لاگرانژ برای حل مسائل بهینه سازی مقید توسعه داده شده است با آزاد سازی همه یا برخی قیودات مسئله ضمن فراهم نمودن اطلاعاتی از جواب بهینه مسئله اصلی، جواب های تقریبی قابل قبولی را برای مسئله اصلی ایجاد می کند که عمدتاً از این جواب ها می توان به عنوان یک کران در سایر الگوریتم های بهینه سازی بهره گرفت. از طرفی نرم افزار Gams نیز طی سال های اخیر بدلیل توان بالای این نرم افزار در حل مسائل بهینه سازی با ابعاد بزرگ و پیچیده و تنوع solver های آن از اقبال گسترده ای در بین اساتید، دانشجویان و محققین برخوردار شده است. به همین دلیل در این آموزش ضمن بیان مفاهیم و جزئیات الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ سعی شده است چندین مثال عددی از این الگوریتم در قالب نرم افزار Gams پیاده سازی و اجراء شده و نتایج آن به عنوان یک الگوریتم قدرتمند در مسائل بهینه سازی ریاضی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

 

 

برای مشاهده جزئیات و تهیه آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز به این لینک (+) مراجعه نمایید.

 

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:

  • معرفی روش آزاد سازی لاگرانژ (یک ساعت) شامل
    • مقدمه و ضرورت بکار گیری روش آزاد سازی لاگرانژ
    • معرفی انواع قیود مسئله
    • بیان قضیه لاگرانژ و کاربرد آن در بهینه سازی
    • معرفی ساب گرادیان ها
    • معرفی حدود بالا و پایین و کاربرد آنها
    • معرفی ضرایب لاگرانژ و نحوه بروز رسانی آنها
  • حل دو مثال کاربردی با نرم افزار gams (یک ساعت) شامل
    • حل مسئله تخصیص
    • حل مسئله تعیین اندازه انباشته

 

برای مشاهده جزئیات و تهیه آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز به این لینک (+) مراجعه نمایید.

 

یک نظر در "آموزش الگوریتم آزاد سازی لاگرانژ و پیاده سازی آن با نرم افزار گمز"
  1. سلام کلاس خصوصی در خصوص آموزش اجرای لاگرانژ با گمز- روش اپسیلن محدودیت و بهینه سازی استوار و فازی را میخواستم لطفا راهنمایی بفرمائید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *