آموزش راهکارهای عملی برای تدوین پایان نامه و نگارش مقالات آکادمیک

آموزش راهکارهای عملی برای تدوین پایان نامه و نگارش مقالات آکادمیک

در این آموزش در ابتدا مقدمه ای کوتاه و نحوه جمع آوری اطلاعات بر مبنای یک موضوع انتخابی توضیح داده شده است و نکاتی در خصوص پر کردن فرم پروپوزال مطرح شده است، همچنین نکاتی در مورد کمک گرفتن از استاد راهنما و چند سایت مفید برای نگارش بی نقص پایان نامه و مقاله مطرح شده است. سپس به نحوه خواندن مقالات به صورت روند سه مرحله ای که به مشخص کردن ایده ها منجر می شود، پرداخته شده است. در پایان نیز به نکات خوبی در خصوص نوشتن و داوری مقالات و نحوه مدیریت جلسه دفاع نیز اشاره شده است. این دو آموزش در مواردی از جهت محتوا و مفهوم همپوشانی نیز با هم دارند. اما هر کدام به صورت مستقل نکات و اهداف خاصی را پیگیری می کنند.

آموزش راهکارهای عملی برای تدوین پایان نامه و نگارش مقالات آکادمیک

درس اول 

انتخاب موضوع مناسب برای پایان نامه متناسب با رشته موجب افزایش سرعت دانشجو در سازمان دهی اطلاعات و کمک به دستیابی سریع آن اطلاعات از راههای اصولی و درست می شود و در نهایت، انرژی دانشجو صرف کار درستی می شود که منجر به گرفتن نتیجه است.

در این فیلم آموزشی، ابتدا نحوه انتخاب موضوع و جمع آوری اطلاعات توضیح داده میشود. سپس به نحوه خواندن مقالات ، سازماندهی اطلاعات جمع آوری شده و مشخص کردن ایده ها پرداخته میشود. در پایان به نکات خوبی در خصوص نوشتن و چاپ مقالات نیز اشاره شده است. مهمترین بخش این فیلم آموزشی، نحوه جمع آوری اطلاعات اعم از مقاله، پایان نامه و دیتاست می باشد. و اینکه چگونه از انتخاب موضوع مناسب با توجه به رشته تحصیلی خود مطمئن باشیم.

بسیاری از دانشجویان در رشته مهندسی مکاترونیک، مهندسی پزشکی، مهندسی برق، مهندسی رباتیک و مهندسی کامپیوتر، موضوعی برای پایان نامه یا سمینار خود انتخاب می کنند اما متاسفانه موضوع انتخابیشان با توجه به ادبیات و دروسی که در دوره کارشناسی ارشد و یا دکتری پاس می کنند، متناسب نیست. به همین دلیل وقت زیادی صرف مطالعه مطالبی می شود که برای این دانشجویان سنگین است. در صورتی که که اگر موضوع متناسب با ادبیات هر رشته انتخاب شود، زمان زیادی صرفه جویی می شود تا دانشجو به ارایه ایده های جدید و چاپ آنها بپردازد.

انتخاب موضوع مناسب با توجه به رشته تحصیلی و چاپ مقالات معتبر، تاثیر زیادی در یافتن فرصتهای شغلی و مطالعاتی مناسب در دانشگاههای معتبر دنیا برای دانشجویان فراهم خواهد کرد.

این آموزش، با استفاده از یک مثال عملی در حوزه پردازش تصویر و بینایی ماشین، شما را گام به گام در مسیر انتخاب موضوع و نگارش پایان نامه در حوزه های مختالف راهنمایی می کند.

 

سرفصل های مورد بحث درس اول

  • یافتن موضوع مناسب برای پایان نامه
  • جمع آوری اطلاعات، مقالات و داده های مرتبط
  • سازماندهی اطلاعات
  • مشخص کردن اهداف کار
  • نکات و ظرافت های نوشتن پایان نامه و مقاله
  • نوشتن و چاپ مقاله خودتان
  • فصل بندی پایان نامه

 

درس دوم

گاهی زمان کار روی پایان نامه طولانی می شود، زیرا دانشجویان در بیشتر موارد سردرگم هستند و مراحل کار را نمیدانند. گاهی مدت زمان زیادی صرف خواندن مقاله ها و نوشتن آنها می کنند ولی در پایان ناامید و دلسرد می شوند. مقاله آنها ممکن است بارها رد شود و یا چندین بار به خاطر عدم رعایت نکاتی نیاز به ویرایش داشته باشد که این منجر به طولانی شدن زمان چاپ می شود. پس خواندن و نوشتن اصولی و حرفه ای، کمک زیادی به دانشجویان خواهد کرد بطوریکه اگر در ابتدای کار دانشجویان متوجه اصول اساسی شوند، بدون تجریه سعی و خطا، سریعتر به اهداف خود می رسند.

این فیلم آموزشی دارای سه بخش ساختار یافته می باشد. ابتدا مقدمه ای کوتاه و نحوه جمع آوری اطلاعات بر مبنای یک موضوع انتخابی توضیح داده شده است و نکاتی در خصوص پر کردن فرم پروپوزال مطرح شده است، همچنین نکاتی در مورد کمک گرفتن از استاد راهنما و چند سایت مفید برای نگارش بی نقص پایان نامه و مقاله مطرح شده است. سپس به نحوه خواندن مقالات به صورت روند سه مرحله ای که به مشخص کردن ایده ها منجر می شود، پرداخته شده است. در پایان نیز به نکات خوبی در خصوص نوشتن و داوری مقالات و نحوه مدیریت جلسه دفاع نیز اشاره شده است.

 

سرفصل های مورد بحث درس دوم

  • جمع آوری اطلاعات برای یک موضوع انتخابی
  • مقدمه ای بر فیلم آموزشی اول
  • چند نکته در خصوص انتخاب موضوع
  • چند نکته در خصوص پروپوزال
  • نحوه کمک گرفتن از استاد راهنما بعد از تصویب موضوع
  • روند سه مرحله ای خواندن مقاله ها به منظور مشخص کردن ایده ها
  • نکات مهم برای نوشتن مقاله
  • نکات مهم در جلسه دفاع
  • نکات مهم در داوری مقاله

در این آموزش در حوزه پردازش تصویر و بینایی ماشین، مثالی عملی برای انتقال موضوع و مفاهیم استفاده شده است.

 

برای مشاهده جزئیات و تهیه آموزش راهکارهای عملی برای تدوین پایان نامه و نگارش مقالات آکادمیک به این لینک (+) مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *