دانلود رایگان آموزش دستورهای ترسیمی تکمیلی، ترسیم تصادفی و کنترل JLabel در جاوا

دانلود رایگان آموزش دستورهای ترسیمی تکمیلی، ترسیم تصادفی و کنترل JLabel در جاوا

در این مجموعه آموزشی، از نسخه ۸ جاوا استفاده شده است و از محیط NetBeans IDE (نسخه ۸٫۰٫۲) برای پیاده سازی پروژه ها و برنامه ها استفاده شده است. در کنار بحث بر روی مولفه های مختلف برنامه نویسی جاوا، به طور خاص، بر ویژگی های جدیدی که در نسخه هشتم جاوا ارائه شده اند، تاکید شده است. مانند سایر آموزش های فرادرس، در طی این دوره آموزشی نیز، همه برنامه ها و پروژه های مورد بحث در درس ها، به صورت گام به گام و کاملا از ابتدا ایجاد و پیاده سازی شده اند.

دانلود رایگان آموزش دستورهای ترسیمی تکمیلی، ترسیم تصادفی و کنترل JLabel در جاوا

کاربردهای زبان برنامه نویسی جاوا

به طور ویژه، پس از معرفی سیستم عامل اندروید (Android) برای تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، و معرفی جاوا به عنوان اصلی ترین زبان توسعه برنامه های تحت اندروید، اقبال عمومی به استفاده از آن، بیشتر شد و این زبان جایگاه ویژه تری در میان سایر زبان های برنامه نویسی به دست آورد. از طرفی، برنامه های علمی و فنی بسیاری نیز، با استفاده از جاوا پیاده سازی شده اند که کاربردهای فراوانی در حوزه های مختلف صنعت و پژوهش دانشگاهی دارند. از این میان، می توان به نرم افزار وکا (WEKA) اشاره نموده که ابزاری برای داده کاوی است و به صورت کامل در زبان برنامه نویسی جاوا پیاده سازی شده است.

گذشته از پیاده سازی برنامه های کاربردی برای اجرا در کامپیوترها و موبایل های هوشمند، بسیاری از وبسایت ها، از امکانات موجود در جاوا، برای پیاده سازی ساختار دینامیکی استفاده نموده اند و امروزه، جاوا با استفاده در بیش از ۱۴ درصد از کل وبسایت های دنیا، پس از PHP پرکاربردترین زبان برنامه نویسی در عرصه برنامه نویسی وب و پیاده سازی وبسایت های پویاست.

 

مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی جاوا

مجموعه فیلم های آموزشی برنامه نویسی جاوا، با این فرض تهیه شده است که مخاطب هیچ دانش و تجربه قبلی در زمینه برنامه نویسی ندارند، و در طی ۲۳ درس، مخاطب را به صورت کامل با زبان برنامه نویسی جاوا، و امکانات مختلف آن آشنا می کند. در این مجموعه آموزشی، همه مباحث با بیان و تشریح مبانی نظری و سپس با پیاده سازی گام به گام مثال های عملی آموزش داده می شوند و از این نظر، در ایجاد یک دانش عمیق در زمینه برنامه نویسی، بسیار کارآمد است. به طور خاص، در این مجموعه آموزشی، از آخرین نسخه زبان برنامه نویسی جاوا (Java 8) استفاده شده است و مباحث مربوط به برنامه نویسی شیئ گرا (به همراه مبانی نظری) و برنامه نویسی رابط های گرافیکی (طراحی و برنامه نویسی GUI) نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته اند.

در این مجموعه آموزشی، از نسخه ۸ جاوا استفاده شده است و از محیط NetBeans IDE (نسخه ۸٫۰٫۲) برای پیاده سازی پروژه ها و برنامه ها استفاده شده است. در کنار بحث بر روی مولفه های مختلف برنامه نویسی جاوا، به طور خاص، بر ویژگی های جدیدی که در نسخه هشتم جاوا ارائه شده اند، تاکید شده است. مانند سایر آموزش های فرادرس، در طی این دوره آموزشی نیز، همه برنامه ها و پروژه های مورد بحث در درس ها، به صورت گام به گام و کاملا از ابتدا ایجاد و پیاده سازی شده اند.

یکی از ویژگی های مهم این دوره آموزشی، ایجاد امکان آشنایی با متدهای برنامه نویسی پیشرفته (به ویژه برنامه نویسی شیئ گرا و مفاهیم اساسی مربوط به آن) است. چرا که در کنار مباحث عملی مطرح شده در این دوره، مبانی نظری، مفهومی و تئوری روش های برنامه سازی پیشرفته نیز، مورد بحث و بررسی واقع شده اند، که این موضوع می تواند مخاطبان این دوره را، در درک عمیق تر مفاهیم مربوط به برنامه نویسی پیشرفته و به ویژه برنامه نویسی شیئ گرا، یاری کند.

مدرس این مجموعه آموزش، دکتر سید مصطفی کلامی هریس (دکترای مهندسی کنترل از دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی) است، که در کنار تسلط بر زبان های برنامه نویسی متعدد، نظیر ++C (سی پلاس پلاس)، #C (سی شارپ)، PHP (پی اچ پی)، Java (جاوا)، ویژوال بیسیک (Visual Basic یا VB)، ویژوال بیسیک دات نت (Visual Basic .net)، و متلب (MATLAB)، سابقه تدریس دوره های آموزشی برنامه نویسی مختلف را در فرادرس و سایر موسسات آموزشی، از سال ۱۳۸۰ تا کنون داشته داشته است.

 

این آموزش بخشی از «مجموعه فرادرس های آموزش برنامه نویسی جاوا Java» می باشد.

برای دانلود رایگان این آموزش بر روی این لینک (+) کلیک کنید.

 

 

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی، در ادامه آمده است:

  • مرور مجدد برنامه نویسی گرافیکی و ترسیم در جاوا
  • ترسیم کمان با استفاده از تابع Graphics.drawArc
  • پر کردن کمان و ترسیم قاچ با استفاده از متد fillArc
  • تغییر رنگ پس زمینه با استفاده از متد setBackground
  • ترسیم طرح یک رنگین کمان با استفاده از حلقه for و تابع fillArc
  • آشنایی با کلاس Color و شیوه ساخت رنگ های دلخواه
  • آشنایی با کدهای رنگی RGB و HSB
  • تولید رنگ های طیف رنگین کمان با استفاده از کد رنگی HSB و تغییر مقدار Hue
  • توسعه و بهبود برنامه مربوط به ترسیم رنگین کمان
  • تعریف کلاس های اشکال برای انجام عملیات ترسیم گرافیکی
  • تعریف کلاس MyLine برای ترسیم خط با تنظیمات اختصاصی
  • تعریف کلاس MyCircle برای ترسیم دایره با تنظیمات اختصاصی
  • استفاده از کلاس Random برای تولید و ترسیم اشکال تصادفی
  • استفاده از کلاس Random برای تولید رنگ های تصادفی
  • آشنایی با کلاس JLabel برای نمایش متن در پنجره های گرافیکی
  • تنظیم محل و شیوه نمایش کنترل JLabel بر روی پنجره
  • نمایش تصویر با استفاده از کلاس JLabel
  • فراخوانی و نمایش تصاویر از فایل ها با استفاده از تابع getResource

مجموعه: آموزش های فرادرسی رایگان برچسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *